Informacje o szkoleniu
-
Pełnomocnik i Audytor Wewnętrzny - Jakość i BHP ISO 9001 i PN-N/OHSAS 18001
- OrganizatorCERTIOS Centrum Edukacji Przedsiębiorcy
- MiejsceKraków
- InformacjeSzkolenie jest przeznaczone zarówno dla osób pracujących w systemie OHSAS/PN-18001 i ISO 9001:2008, jak i w OHSAS/PN-18001 i ISO 9001:2015.
Program Szkolenia:
Dzień 1. Omówienie wymagań norm ISO 9001 i PN-N/OHSAS 18001 wraz z ich interpretacją,:
1. Wstęp do zagadnienia, wymagania ogólne norm.
2. Najważniejsze zmiany w normie ISO 9001 i okres przejściowy.
3. Zarządzania procesowe i cykl PDCA. Definiowanie procesu, mapa procesów, zarządzanie procesowe w praktyce.
4. Kontekst organizacji. Zakres systemu, identyfikowanie stron zainteresowanych i ich potrzeb.
5. Zaangażowanie kierownictwa w budowę i rozwój ZSZ. Polityka ZSZ.
6. Ryzyka i szanse – identyfikacja i ocena. Cele jakoÅ›ci i bhp – ustalanie i rozliczanie celów. ZarzÄ…dzanie zmianami w systemie.
7. Zarządzanie kadrami: role i odpowiedzialności, kompetencje i szkolenia, komunikacja ze stronami zainteresowanymi. Wiedza w organizacji. Kontakty z podwykonawcami w sprawach bhp.
8. Dokumentacja systemu i nadzór nad dokumentacją. Opracowanie przykładowej dokumentacji.
Dzień 2. Omówienie wymagań norm ISO 9001 i PN-N/OHSAS 18001 wraz z ich interpretacją, c.d.:
1. Przypomnienie wiadomości z poprzedniego dnia.
2. Planowanie i kontrola procesów związanych z realizacją wyroby lub usług. Określenie wymagań dla wyrobów lub usług. Projektowanie i rozwój wyrobów i usług. Kontrola procesów zleconych na zewnątrz. Produkcja i świadczenie usługi zgodnie z ISO 9001:2015 Zwolnienie wyrobów lub usług i kontrola niezgodności wyrobów lub usług.
3. Zagrożenia bhp, ocena ryzyka, Å›rodki kontroli. Dokonanie oceny ryzyka. Sterowanie operacyjne w OHSAS. Wymagania prawne i inne – identyfikacja i nadzorowanie aktualnoÅ›ci. Ocena zgodnoÅ›ci z prawem.
4. Infrastruktura i środowisko pracy. Gotowość i reagowanie na awarie. Badanie zdarzeń wypadkowych.
5. Pomiary w ZSZ: zadowolenie klienta, analiza danych, audyty wewnętrzne. Nadzór nad AKP.
6. Działania korygujące w systemie. Przegląd zarządzania i ciągłe doskonalenie.
7. Jak dostosować obecny system do zmian w normie ISO 9001? Dyskusja i wnioski.
Dzień 3. Audyty wewnętrzne, Rola Audytora wewnętrznego ZSZ, w tym:
1. Wprowadzenie do tematyki audytów, terminologia, podstawy normatywne.
2. Planowanie audytów: program audytów, wymagania dla Audytorów, rola Audytora w organizacji.
3. Etapy audytu: przygotowanie do audytu, plan audytu i dokumenty pomocnicze. Lista kontrolna jako narzędzie wspomagające audyt.
4. Etapy audytu: przeprowadzenie audytu, techniki audytowania, komunikacja na audycie, postawa Audytora.
5. Spostrzeżenia i uwagi z audytu - identyfikowanie i podział niezgodności. Ocena sytuacji audytowych.
6. Etapy audytu: zakończenie audytu: raport z audytu i ustalanie działań poaudytowych i sprawdzenie wykonania działań.
7. Podsumowanie wiadomości ze szkolenia i test kompetencji dla Pełnomocnika i Audytora Wewnętrznego ISO 9001 i OHSAS/PN-N 18001.
Całe szkolenie jest prowadzone w formie dyskusji. Dzięki małym grupom szkoleniowym możliwe jest poświęcenie czasu na każde pytanie Uczestników. Dyskusja uzupełniona jest o mini-wykłady oraz ćwiczenia praktyczne, które są oparte na rzeczywistych przykładach z pracy Pełnomocnika i Audytora systemu.